Junior IOT, een toegankelijk W&T technologie aanbod voor juniors in Noord-Holland

Technologie is een onmisbare component in onze maatschappij, en toch blijft de educatie op dit vlak achterwege. Dapper besloten we om dit te veranderen, met vanaf 2017 onze gratis toegankelijke zaterdaginloop waar iedere zaterdag juniors samen aan eigen projecten werken. Ze bouwen met electronica, programmeren met de Arduino, ontwerpen in 3D en gebruiken de 3D printer. De eigen werkplaats richten ze in met netwerk en apparatuur. We luisteren naar de deelnemers, en maken zo nieuwe toegankelijke technologie lessen, workshops en ons jaarprogramma. Onze vakdocent geeft deze nu drie jaar op enkele scholen. Vanaf 2021 dragen we deze inspiratie verder uit middels het W&T Café, om onze concrete voorbeelden naar leerkrachten in Noord-Holland te brengen. We groeien, maar eigenlijk is er nog véél meer nodig.

Daarom willen we deze reeds gerealiseerde projecten en successen verder doorzetten, om meer scholen en locaties te inspireren.

De focus van Junior IOT: Jongeren inspireren voor moderne technologie

Zoals we in 2019 al schreven in de statuten van onze stichting:  https://junioriot.nl/stichting/

“De stichting heeft als doel: het inspireren van jongeren zichzelf de eenentwintigste eeuwse technologievaardigheden eigen te maken in een innoverende, niet-schoolse omgeving, en het verrichten van al wat hiermee verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn. …”

Junior IOT zet zich in om nieuwe wegen te ontdekken om inspiratie voor moderne technologie bij de juniors te brengen. Voor ons zijn de computer en het internet een vast deel van de gereedschappen van de leerling. We versterken dit door zoveel mogelijk computer basisvaardigheden mee te nemen in onze workshops.

We geloven in de kracht van onszelf en van de leerling. Bij een planningsprobleem in ons eigen werk is onze reactie meestal ‘we beginnen maar alvast’. En bij een technische vraag vanuit een leerling zeggen we ‘probeer het maar gewoon’. Het is niet erg als leerkrachten terughoudend zijn (het niet durven), want de leerlingen kunnen het best zelf.

In onze werkplaats betekent dit dat de deelnemers het zelf moeten uitzoeken. We zien onwennigheid, ‘mag ik dit zelf’. We laten ze daarom los om hun eigen pad te ontdekken. Zo hebben we zelf meer tijd om te kletsen en koffie te drinken. Dit is een mooie werkcultuur, die we graag gebruiken om zoveel mogelijk mensen te inspireren.

Mijn geloof is dat onze toekomst wordt bepaald door onze junior uitvinders: alle kinderen. Help je mee om onze junior uitvinders hun weg te laten vinden naar de toekomst?

Help je mee onze toegankelijke programma’s mogelijk te maken?

Met onze doelstelling en missie zo verbonden aan de spontane deelname van jongeren, vinden we het belangrijk om alle drempels weg te halen voor hun deelname. De wekelijkse zaterdaginloop bieden we gratis aan, en bij andere activiteiten is een eventuele toegangsprijs slechts een kleine bijdrage in de kosten. Jullie hulp is nodig om deze projecten in te kunnen vullen.

Jaarlijks willen we activiteiten organiseren, van robotbattles met het onderwijs, de GPS ballonnen challenge met real-time data, tot workshops om de hoek, en op beurzen en evenementen door het land. Tot nu toe lukt dat ons, dankzij jullie bijdragen en hulp.

Als jonge ANBI stichting werken we zonder winstoogmerk. We steunen op onze eigen kracht, de kracht van vrijwilligers die bereid zijn om gratis of tegen milde vergoeding de programma’s realiseren, en jullie steun: enthousiaste bijdragen vanuit onze sponsors en donateurs.

Vanuit onze lesprogramma’s leveren we nu ook inspirerende materialen aan scholen (PO en MBO). Door verstandig in te kopen bouwen we een voorraad op om snel te kunnen leveren aan deze scholen. Door te werken met vrijwilligers blijft bovendien een kleine marge over die helpt als bijdrage in onze basiskosten. Met jullie hulp kunnen we ook deze schoolprogramma’s verder opbouwen.

Innovatie: toch doen als iemand denkt ‘dit kan helemaal niet’

Wat we doen kenmerkt zich telkens door de bijzondere lef en energie. Vernieuwend en inspirerend. Waarbij mensen denken ‘dit kan helemaal niet’. Iets wat we nog niet eerder hebben gedaan, dat noem je innovatie. Dat doen we graag!

Het materiaal waar wij graag mee werken dat zijn de jongeren. Op jonge leeftijd hebben ze nog niet van onze generatie geleerd dat iets niet kan. Het zijn nog natuurlijke uitvinders, ontdekkers.

Ook de mensen die in de klas niet opletten, de dromers en frummelaars, die weten nog hoe je nieuwe manieren ontdekt om iets te doen. Onze generatie kan nog veel van deze jongeren leren. We zetten ze daarom op een voetstuk, en laten ze hun eigen weg ontdekken. Dat mag gewoon bij ons.

Wat willen we nog realiseren?

In de afgelopen jaren (vanaf eind 2016) hebben we gewerkt aan meerdere challenges, projecten en workshops. Nieuwe ideeën zijn ontstaan die we graag willen uitvoeren. Bijzondere trajecten, waarbij wij het ‘dit kan helemaal niet’ enthousiast negeren. Jarenlang koffiedrinken en vergaderen, dat kan prima, maar eerst beginnen we ons project. We niemen hieronder de projecten die we verder willen uitwerken.

 

Projecten die we samen met jou verder willen uitwerken

We kunnen dat niet alleen. Met welk project wil je ons helpen?

De kern van alle projecten is gebaseerd op meerdere van deze pilaren:

  • samenwerken, zelfvertrouwen, je eigen inspiratie ontdekken, beginnen en doorzetten
  • ontdekken en onderzoeken
  • algemene computervaardigheden, internetgebruik, maar ook programmeren, computerhardware en netwerken
  • engineering, ontwerpen, prototypen en bouwen met moderne digitale machines en gereedschappen

Dit is ook meteen de kern van ons doen en laten, iedere dag. Dat gaat vanzelf, vanuit het hart, en zonder handboek en vooralsnog zonder organisatiestructuur. Een aantal projecten hebben we reeds omschreven, welke wil je samen helpen om mogelijk te maken?

De jaarlijkse Junior Challenges

Ieder jaar organiseren we een nieuwe Junior IOT Challenge. Zo is Junior IOT ook ontstaan: in schooljaar 2016-2017 bouwden leerlingen van meerdere scholen in verschillende teams allemaal een eigen GPS tracker. Deze stuurden we met grote party-ballonnen de lucht in, en zo konden we live de locatie, hoogte en temperatuur volgen. Juniors lieten zien: ‘dit kunnen we best wel’. En zo maakten we een vrolijk statement naar de industrie en het onderwijs.

Het is gelukt dit jaarlijks (in de gewone jaren) te herhalen. Per challenge werken 12-25 deelnemers in groepjes gedurende 8 middagen aan hun project. Op het eind evenement verzamelen zich 100 mensen om zich te verwonderen over wat met technologie mogelijk is.

De impact blijkt achteraf enorm: De eerste Challenge is uitgegroeid tot de groep Junior IOT, en is nu een ANBI stichting in een eigen werkplaats. Ieder jaar (behoudens de corona beperkingen) gaan we een nieuwe uitdaging aan, en werken deelnemers vanuit PO en VO samen aan onze nieuwste Junior IOT challenge. De meeste challenges groeien daarna door tot labs en lessen voor de scholen.

Jullie hulp is essentieel om elk jaar een nieuwe challenge mogelijk te maken.

De wekelijkse Junior IOT inloop

Iedere week komen juniors van 7 tot 17 jaar naar onze technologie werkplaats in Alkmaar. Hier is onze Star Wars bus volledig ingericht om te voorzien in de wensen en mogelijkheden: ontwerpen, 3D printen, electronica, solderen, programmeren, robotica, solar energy, computers, VR en véél meer.

Juniors leren elkaar deze technologie aan, en werken samen aan eigen projecten. We merken dat de kids uitkijken naar deze ‘veilige plek’, een rustpunt in een week vol schoolspanningen. Je hoort ze vertellen: Dit is leuk, want het is geen school. Wekelijks zien we doorgaans zo’n 15 deelnemers waarvan 1/4 nieuw en 3/4 terugkerend (in normale tijden). https://junioriot.nl/zaterdag/

Het voortzetten van deze wekelijkse inloop is alleen mogelijk door jullie steun aan onze werkplaats.

Bijzondere Junior projecten

Bij sommige vaste bezoekers lopen de spontane junior projecten uit de hand, worden groter en gaver dan je verwacht, of zijn gewoon te leuk om te stoppen. Waar we zien dat er ook serieus aan het project gewerkt wordt, moedigen we deze juniors dan aan om er méér van te maken, een persoonlijk project, of misschien zelfs een eindproject voor school. In een aantal gevallen kunnen we deze initiatieven belonen met een passend budget om de junior het project tot succes te laten brengen.

Zo heeft Pieter een elektrische gitaar gebouwd. Casper heeft gewerkt aan de straalmotor. Inge heeft als school eindproject een Ionen-motor gebouwd voor raket aandrijving. En Quinten bouwt een 3D printer naar eigen ontwerp. Daarnaast wordt er gewerkt aan drones, battlebots en andere gekke projecten. Je weet eigenlijk nooit van te voren welk project of prototype we zullen tegenkomen!

Om deze juniorprojecten mogelijk te maken zijn we afhankelijk van jullie externe bijdragen.

Bijzondere momenten voor bijzondere doelgroepen

We houden ervan als jij als bezoeker niet-gemiddeld bent. Het maakt bij ons niet uit hoe oud je van binnen of van buiten bent, en hoeveel je voor- of achter loopt qua rekenen en/of schoen veteren. Na een eerste aarzeling weet iedereen bij ons elkaar aan te vullen. En dat gaat gewoon beter als iedereen verschillend is! We doen hierin verschillende dingen, een paar voorbeelden:

Juist omdat op sommige plekken wordt gezegd dat techniek en technologie meer voor jongens is, draaien wij dat lekker om: meiden zijn hier beter in. Stiekem krijg je als meisje een beetje meer voorrang, maar meestal is dat gewoon omdat je het sneller snapt, zorgvuldiger kunt prutsen, of makkelijker samenwerkt. Samen met WomanLink geven we ook ieder jaar workshops technologie voor dames. Op zo’n evenement komen 200-300 dames, waarvan we 10% interesse toont in de workshop.

Voor de meerkunners en HB-mensen zijn we de perspectief serie gestart. Gewoon om met gelijk denkenden een dag samen aan de slag te gaan, en alle mogelijkheden te ontdekken van onze technologie omgeving. Daarbij hoort natuurlijk ook een moment om fikkie te stoken! Dit evenement is tweemaal per jaar, en trekt 15 deelnemers.

Kunst en cultuur door het toepassen van technologie in locatietheater. Het ontwerp van onze battlebots krijgt nu een re-make om wifi bestuurbare rijdende lichtobjecten te bouwen voor een lange publiekspresentatie. Het publiek doet mee aan onze mini-robot soldeerworkshops. Deelnemers en bezoekers verwonderen zich, maar we maken de combinatie van cultuur en technologie tegelij heel toegankelijk. Deze en andere evenementen doen we (in normale tijden) zo’n 4 maal per jaar, en de inloop workshop trekt dan tientallen mensen.

Graag blijven we deze gratis dagen en evenementen organiseren. Voor deze momenten steunen we op onze enthousiaste vrijwillige inzet, en op jullie hulp en bijdragen.

Junior25: Een nieuwe vakantie met Junior IOT

In de zomer van 2020 is de perspectief serie voor meerkunners doorontwikkeld voor een breder publiek: samen werken met technologie in de zomervakantie. Binnen dit programma ‘Junior25’ kunnen deelnemers zich inschrijven voor losse ‘zindagen’, en zelfs een hele ‘zinweek’. Ouders zijn altijd welkom.

Het combineren van onze inspiratie met de inspiratie van de junior bezoekers ontstaat een fantastisch programma. Natuurlijk zijn enkele activiteiten nauwgezet voorbereid, maar veel belangrijker is de ruimte voor de bezoekers om hun eigen inspiratie te volgen. Zomerse technologie activiteiten voor kinderen die anders niet op vakantie konden – de kinderen én hun ouders genieten met volle teugen!

Deelnemers verzinnen al snel eigen projecten. Er is genoeg inspiratie: Zwenkwielen, hout en pallets om allerlei voertuigen te timmeren, verf en versiersels voor de eigen creativiteit, een eigen Junior DJ podium om het laatste restje schroom los te laten, marshmallows en gepofte appels bij het kampvuur. De kinderen voelen zich helemaal vrij.

Enkele externe partners sluiten zich aan met nieuwe programma’s: het schaduw en licht atelier, en terug in de tijd met onze smid en metaalgieter. In de pilot in 2020 hebben zo’n 200 kinderen deelgenomen.

Graag herhalen we dit programma ieder jaar. Een relatief kostbare aangelegenheid waarin we veel vrijwilligerstijd, materialen en kosten steken. Dit lukt daarom alleen met de hulp van onze partners.

Workshops en jaarprogramma’s voor op school

De ideeën die ontstaan in de technologie werkplaats brengen we ook graag naar school. Onze labs en oefeningen schrijven we uit om inspirerende en toegankelijke jaarprogramma’s klaar te zetten voor PO, VO, VMBO, MBO.

Voor het basisonderwijs hebben we nu een jaarprogramma uitgewerkt waarbij leerlingen zelf hun interesse ontdekken in electronica en solderen, schema’s ontwerpen, Arduino programmeren. De lessenserie bevat ook ontwerpen, 3D tekenen en 3D printen. Technologie wordt tastbaar.

Leerlingen ontwikkelen zichzelf door het werken met technologie hun ICT-basisvaardigheden, zelfvertrouwen en uitvoerende vaardigheden. Na een eerste aanzet leren ze bovendien hun eigen scherm te gebruiken om op eigen snelheid aantrekkelijke oefeningen uit te kiezen. In schooljaar 2020-2021 hebben 4 scholen meegedaan aan het jaarprogramma, in totaal zo’n 435 leerlingen. Aan losse workshopdagen op scholen hebben nog eens 100 leerlingen meegedaan.

Het programma schrijven we vanuit vrijwillige inzet van onze vakdocent. Benodigde machines, gereedschappen, laptops lenen we tijdens de lessen aan de school.

Nb. In het basisonderwijs wordt in de regel wordt de Junior IOT vakdocent door de school ingehuurd om de lessen te geven in de klas. De stichting zit hier verder niet tussen. Door deze inzet groeien de lesprogramma’s verder. We werken eraan de programma’s ook toegankelijk te maken voor de eigen docent.

Voor het MBO hebben we keuzenvakken uitgewerkt op basis van ‘programmeren met de Arduino’ waarbij studenten leren samenwerken, plannen, ontwerpen en realiseren. Het bouwen en programmeren van electronica is hierbij een belangrijke inspiratie bij de ICT richtingen. Als uniek punt voor onze programma’s wordt de hands-on benadering genoemd, het leren vanaf de materialen die op tafel liggen. Het programma wordt op 3 à 4 locaties gebruikt, en bereikt in schooljaar 2020-2021 zo’n 100 leerlingen.

Nb. Het MBO voert de programma’s inmiddels uit met de eigen vakdocent. De scholen bestellen bovendien materialen en machines bij Junior IOT. Zulke bestellingen kan de stichting redelijk kostendekkend realiseren door gebruik van vrijwillige inzet, en leveren zo vooralsnog een welkome bijdrage in onze kosten.

In principe wordt de financiering van de lesuren georganiseerd vanuit scholen en gerichte subsidies. Voor het ontwikkelen van de programma’s steunen we echter op jullie algemene bijdragen om Junior IOT verder te kunnen laten bestaan.

W&T Café, maandelijks om de tafel met het onderwijs

Op de basisscholen is het nog niet vanzelfsprekend dat leerkrachten zelf aan de slag gaan met technologie in de klas. Wat houdt ze tegen? Hoe kunnen we de leerkrachten helpen om met W&T aan de slag te gaan?

In een maandelijks W&T Café laten we de mogelijkheden zien, en leerkrachten leggen elkaar uit wat ze hebben gedaan. Zo ontdekken de deelnemers hun nieuwe inspiratie. En in iedere sessie bieden we een korte en toegankelijke training voor de leerkrachten. We merken dat vooral de W&T coördinatoren van de scholen achteraf graag nog even langskomen voor meer inspiratie, om nu écht te beginnen op hun school.

We voorzien per schooljaar ongeveer 8 W&T Cafés, waarbij we het deelnemersaantal graag nog zien groeien van 15 naar 30 per sessie. Wij stellen hiervoor onze ruimte beschikbaar, en de organisatie en realisatie hiervan steunt op onze vrijwillige inzet. In ruil daarvoor leren wij van de feedback vanuit onze bezoekers, en daarmee worden onze programma’s sterker en toegankelijker.

We hebben jullie steun nodig om het W&T Café uit te voeren. Jullie bijdragen aan onze ruimtes, de programma’s en de inrichting zijn de basis voor het W&T Café. En om de inspiratie verder te versnellen willen we aan de leerkrachten meer ‘prijzen’ uitdelen, werkpakketten waarmee leerkrachten in een volgende uitzending elkaar de oefeningen voordoen, en klassenpakket en workshops voor op school. Zo maken we samen W&T weer écht tastbaar voor de leerkracht.

(plan) W&T materialen en machines – een technologie uitleen plaats

Nu kunnen de scholen kunnen via de vakdocent de benodigde machines, gereedschappen en laptops lenen bij Junior IOT om te gebruiken tijdens de lessen van deze vakdocent. Eventueel schaffen scholen deze middelen ook aan, wat dan een welkome bijdrage geleverd in onze kosten. (geen winstoogmerk)

Een nieuw plan is om de machines en gereedschappen ook buiten onze lessen om aan scholen beschikbaar te stellen. Dit ‘uitleenbureau’ is een initiatief van één van onze partners, waardoor het organisatorische gedeelte al voor ons wordt geregeld. Voor ‘ons’ deel van dit plan hebben we alleen nog nieuwe machines en gereedschappen nodig. Scholen betalen wel zelf voor de verbruiksartikelen.

Hierbij denken we aan 10 sets technologie gereedschappen: één soldeerlab, 3 sets 3D printer, 3 sets breadboard werkset, 3 sets Arduino programmeren inclusief laptops. Als elke werkset 8x per jaar in één klas wordt gebruikt, dan bereiken we hiermee 2400 leerlingen. Er moeten dan nog 80 leerkrachten worden getraind in het gebruik van de materialen.

Met jullie hulp willen we onze rol in dit plan realiseren.

(plan) Juniors geven technologie workshops en gastlessen op scholen

Afgelopen jaren hebben we de kosten kunnen opvangen voor ‘af en toe’ een workshop op een school locatie. Een lang gekoesterd plan is om via juniors, oudere leerlingen, vrijwilligers, stagiairs en tijdelijke krachten onze workshops op meer scholen uit te voeren, en wellicht ook op andere locaties. We willen zo een zelf groeiend en zelflerend netwerk laten ontstaan.

Graag werken we samen met verschillende afdelingen van (bijvoorbeeld) InHolland. We trainen dan de studenten om workshops te geven die passen bij hun opleiding. Studenten maken de afspraken met de scholen en andere locaties naar keuze. Zo ontstaat een zelflerend en zelf groeiend netwerk.

Deel van dit plan is om dan de machines en gereedschappen beschikbaar te stellen aan deze vrijwilligers. De verbruiksartikelen voor de workshops zullen wellicht deels door de scholen worden betaald.

Hierbij denken we aan 6 sets: één soldeerlab, 2 sets 3D printer, 2 sets breadboard werkset, 1 sets Arduino programmeren inclusief laptops. Als elke werkset 8x per jaar in één klas wordt gebruikt, dan bereiken we hiermee 1200 leerlingen. We hebben dan een netwerk nodig van bijvoorbeeld 10 mensen die elk 12 workshops geven voor telkens 10 leerlingen.

Welke verbruiksartikelen zijn hiervoor nodig? Voor de soldeerworkshop wordt per 30 leerlingen wordt een onderdelenset verbruikt, waaruit dan drie lessen wordt gegeven. De electronica breadboard werkset is daarna goed voor meerdere oefeningen, en gaat enkele klassen mee. Daarna pakken we door naar hands-on programmeren middels de Arduino werkset; een werkdoos waaruit meerdere klassen een aantal mooie programmeeroefeningen kunnen doen. Tenslotte kunnen leerlingen in kleine groepen met een lastig eindproject aan de slag, waarmee ze leren plannen, ontwerpen, samenwerken.

In de 3D serie werken we met 3D ontwerpen en 3D printen. Het toevoegen van deze opdrachten maakt het realiseren van de eindprojecten nog spannender. Eerdaags voegen we aan ons assortiment een lasersnijder toe.

Om dit inspirerende idee verder uit te bouwen hebben we jullie hulp nodig.

(droomplan) Doorgroeien naar nieuwe locatie

Onze huidige locatie naast Hal25 is slechts tijdelijk. We beschikken over 160m2 buitenruimte, met daarop onze werkplaatsbus van 45m2, de buitentent van 50m2 met podium, onze pipo voor opslag en ons podium. Hiernaast kunnen we gebruik maken van 1.000m2 spannende buitenspeelruimte onder de spanten van Hal25. Op deze geweldige locatie hebben we de eerste stappen gezet voor onze groei tot de Stichting Junior IOT van vandaag.

Een tijdelijke plek in op een bijzondere broedplaats locatie, zolang dit stuk stad nog niet wordt opgeslokt door de nieuwe stadsontwikkeling. In de afgelopen jaren hebben we nieuwe gebouwen zien verrijzen op ons rijtje: De nieuwe bioscoop, cultuurcentrum Victorie en de Hub als ICT bedrijvencluster. Ons erf is het laatst overgebleven stukje, en staat op de nominatie voor de uitbreiding van het ICT gebouw.

Onze huidige ruimte levert ons een interessante strijd tegen de elementen: kou, regen en wind geven een zekere charme, maar maakt ook dat onze huidige mogelijkheden niet altijd goed tot hun recht komen.

We willen ook onze nieuwe mogelijkheden ontplooien. Het zomerprogramma kan verder uitgroeien tot een aantrekkelijk programma met meerdere workshops, meerdere keren per jaar. Op een plek waar meerdere W&T workshops naast elkaar uitgevoerd kunnen worden, kan een inspirerende omgeving worden opgebouwd om als school kennis te maken met meerdere technologie perspectieven.

Zo’n locatie zal dan flexibel worden ingericht om alle verschillende programma’s en projecten te ondersteunen. Voor dit doel denken we aan een ruige werkruimte van 250m2, een warmer gedeelte van 50m2, en de beschikking over een ruime, al dan niet publieke buitenruimte.

Het inrichten van een nieuwe locatie voor de Junior IOT activiteiten is één van de meest ambitieuze doelen waarmee we W&T blijvend toegankelijker willen maken voor het onderwijs om ons heen. Het zal tegelijk een krachtige showcase worden voor de scholen om te laten zien dat het wél kan. Leerkrachten zullen zich op deze locatie bekwamen, samen met de leerlingen van de eigen klas.

De ruimte biedt tegelijk de ruimte voor alle andere doelen binnen Junior IOT: onze wekelijkse zaterdaginloop, de WomanLink workshops, de perspectief serie voor bijzondere doelgroepen, het technologie zomerprogramma; alles komt nu samen.

Deze stap kunnen we niet zelf, en we zoeken steun bij geïnspireerde partners die hetzelfde doel nastreven. Voor verschillende scenario’s hebben we schetsen uitgewerkt.

(droomplan) Doordeweekse workshops en workshop carroussel op de Junior IOT locatie

De workshop mix waarmee we in het zomerprogramma hebben gewerkt, wordt nu voor één van de scholen verder uitgewerkt tot een buitenweek programma. Hierin maken we op school een makerspace waar de leerlingen zelfstandig aan de slag gaan met de technologie die ze in het jaarprogramma hebben geleerd. Daarnaast brengen we andere verrassende workshops naar de school: schaduw en licht, smeden en smelten, touwslagerij. In dit geval kan de buitenweek worden bekostigd vanuit de subsidie die samen met de school is aangevraagd.

Tegelijk is er behoefte aan nieuwe contactmomenten voor andere scholen, waarbij meerdere workshops tegelijk worden aangeboden. De doelgroepen kunnen we via onze partners benaderen. Naast een passende locatie hebben we de middelen nodig, voor inrichten en ombouw, voor workshops en programmering, voor materialen en uitvoering. We vragen de scholen zelf vervoer te organiseren, en we vragen een bijdrage in de kosten voor catering en verbruiksmaterialen. Om dit sluitend te krijgen hopen we op de inspirerende én concrete steun van partners.

 

Partners om samen verder te groeien, doen jullie ook mee?

Wij zijn ons ervan bewust dat dromen niet altijd uitkomen. Nieuwe ideeën, en een beetje lef, dat heb je nodig om te groeien. Wij geloven dat we nog genoeg dromen én lef hebben.

In bovenstaand overzicht zie je dan ook dat we al heel ver zijn gekomen: projecten met een herkenbare trackrecord, en klaar om te herhalen. En daarbij ook nieuwe plannen om nog verder door te groeien. Zodra partners met gelijke doelen elkaar ontmoeten wordt er nóg meer mogelijk.

Ik kijk uit naar onze ontmoeting! Stuur je ons daarvoor een email?

[email protected]