De Nederlandse Onderwijs Tentoonstelling (NOT) is het grootste onderwijs evenement van Nederland en richt zich op onderwijsprofessionals in de kinderopvang, primair onderwijs, voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs. Het vindt plaats van 22 t/m 26 januari 2019 in de Jaarbeurs Utrecht.
De entree is gratis en je kan je aanmelden via de website.

Het thema van deze onderwijsbeurs is “Voor beter onderwijs”. Dat is exact wat deze passievolle ondernemers in het Future Lab laten zien. Onderwijsinnovatie in zijn puurste vorm, namelijk leren in de praktijk. De leerling centraal. De leerkracht of docent ondersteunt als coach de leerling.

NOT-primeur: Computable Future Lab podium voor EdTech

Justus Hemelaar, community manager bij Jaarbeurs IT Media & Computable, vertelt:
“Met het Future Lab verwachten we onderwijsprofessionals te inspireren om zich te verdiepen in de kansen die opkomende technologieën als artificial intelligence, virtual reality en blockchain het onderwijs bieden. Tal van jonge techbedrijven laten in het Future Lab een breed scala aan innovatieve EdTech-producten en diensten zien.”
Lees meer…

Tijl Bouman, pionier in 3D

De 3D mensenscanner is al eerder in de Jaarbeurs op bezoek geweest: in het Computable Future Lab 2018 op de Data en Cloud Expo, en als technologische blikvanger bij de Computable Awards 2018. Het zal niemand verbazen dat de organisatie ook nu een bijzondere plaats geeft aan de unieke machine van Reproshape.

CoVince en Xuver

In een partnering met Reproshape bouwen CoVince en Xuver aan innovatieve platforms waar de avatars een eigen leven gaan leiden. CoVince is creëert een educatief platform voor VR learning experiences, en Xuver richt zich op de bredere toepassingen rond VR.

Marco van Schagen – Junior IOT

Tijl en Marco delen de passie voor technologie en dagen elkaar uit om hierin steeds een stap verder te gaan. Marco deelt deze passie nu ook graag met leerlingen en leraren. Vanuit de nieuwe werkruimte van de Junior IOT worden inspirerende projecten bedacht. Uitdagingen om bij leerlingen een sluimerende interesse voor techniek en technologie te laten ontvlammen tot een echte passie. Via verbeelding en verwondering neemt hij de leerlingen mee op ontdekkingstocht naar de toekomst.

Zo’n ontdekkingstocht begint gelukkig altijd heel klein. Het eerste vertrouwen in “dit kan ik zelf” ontstaat bij ons in de soldeeroefening met de trilrobot. Het educatieve programma op de website loopt daarna door, tot bijvoorbeeld Arduino programmerenIOT voor beginners en zelfs de Junior IOT GPS Tracker Challenges.

Even lekker iets dóen – gratis programma voor op jouw school

Niet veel plaatsen op de NOT geven je de ruimte om écht even te prutsen. Je bouwt een eigen trilrobot met onze soldeeroefening om te ervaren dat je dit ook makkelijk in de klas kunt doen. De flyer legt de stappen uit.

Marco wil je inspireren om technische vaardigheden via kleine stapjes de klas in te brengen. Maak hiervoor gebruik van het werkblad op de flyer en de online informatie. Het enige wat hij hiervoor vraagt is hem te informeren over je plannen en je resultaten: [email protected]

 

Marco laat zich graag adviseren door Gül en Ida, waardoor je een dynamisch team aantreft:

Gül Akcaova – App Mattie

Gül is de eeuwige studerende, maar sociaal maatschappelijk bewuste ondernemer. Ze deelt graag haar kennis over mediawijsheid en ondernemerschap met je. Zij geeft een demonstratie van haar app Mattie, die gebaseerd is op zelfregulering bij mediagebruik en mediagedrag. Ze laat je nadenken over het gemak waarmee wij 24/7 online zijn, maar is dit wel een gezonde en vooral bewuste keuze?

Ida van Praag – IDA Interim Development Advice

Ida is organisatieadviseur en bruggenbouwer overheid, bedrijven, onderwijs en onderzoek. Zij deelt graag haar kennis over digitaal wereldburgerschap en het ontwikkelen van een duurzame levensstijl. Als programma manager Sociaal Veilige & Mediawijze School en NMCX projectleider VO is ze in haar dagelijkse praktijk in de school bezig met onderwijsinnovatie. Ze faciliteert de leerkracht en docent met inhoudelijke educatieve programma’s die de leerling stimuleert zelf te onderzoeken, maar vooral te ervaren in de praktijk.